Duminică, 28 Apr 2024, 03:18
Home Sign Up RSS
Welcome, Vizitator
Section categories
Our poll
Din ce domeniu al medicinii sunteţi ?
1. Student
2. Neurologie
3. Rezident Neurologie
4. Alt domeniu
5. Psihologie
6. Neurochirurgie
7. Rezident Neurochirurgie
Total răspunsuri: 196
Chat Box
Statistics

Total Conectaţi: 1
Oaspeţi: 1
Utilizatori: 0
Home » 2011 » Octombrie » 17 » Baremul activităţii practice pentru pregătirea în rezidenţiat specialitatea “Neurologie”
05:08
Baremul activităţii practice pentru pregătirea în rezidenţiat specialitatea “Neurologie”
DEXTERITĂŢILE MANUALE

I. Examinarea funcţiei nervilor oculomotori: poziţia globilor oculari, pupilele, fanta palpebrală şi funcţia pleoapelor, motilitatea globilor oculari, convergenţă şi acomodare, nistagmusul, reflexul fotopupilar (direct şi consensual).
II. Examinarea funcţiei nervului trigemen: funcţia senzitivă, funcţia motorie, reflexul cornean, reflexul conjuctival, reflexul mandibular.
III. Examinarea funcţiei nervului facial: examenul static şi dinamic al muşchilor mimici, reflexul nazo-palpebral, oculo-facial.
IV. Examinarea nervilor cranieni bulbari (IX, X, XII): deglutiţia, fonaţia, artria, inspecţia vălului palatin, uvulei şi a limbii, reflexul faringean, velopalatin, oculo-cardiac.
V. Examenul motilităţii:
1. Examenul atitudinii şi a mersului (spastic, cosind, paretic, parkinsonian, cerebelos, tabetic, talonat, de “raţă”, Todde);
2. Examinarea forţei musculare, manevra Barre, Mingazzini;
3. Examinarea tonusului muscular (hipotonia musculară, hipertonia piramidală şi extrapiramidală);
4. Examinarea reflexelor osteo-tendinoase (tricipital, bicipital, stilo-radial, rotulian, achilian);
5. Examinarea reflexelo cutanate (abdominal superior, mijlociu şi inferior, plantar);
6. Examinarea reflexelor patologice piramidale (semnul Babinski, Oppenheim, Gordon, Schaffer, Bechterew, Rossolimo, Jukovski, Hoffmann);
7. Examinarea clonusului patelar şi plantar;
8. Examenul reflexelor de automatism oral (semnul Marinescu-Radovici, semnul de trompă, semnul nazo-labial, de sugere, dinstans-oral).

VI. Examenul sensibilităţii
1. Examinarea sensibilităţii superficiale (algică, tactilă, termică);
2. Examinarea sensibilităţii profunde (sensibilitatea mioartrokinetică, kinestetică, dermolexia, stereognozia, simţul de localizare, simţul de discriminare);
3. Aprecierea felului de dereglare a sensibilităţii (anestezie, hipoestezie, hiperestezie, hiperpatie);
4. Aprecierea tipului de dereglare a sensibilităţii (mononeuritic, multineuritic, polineuritic, radicular, siringomielic, conductiv medular, altern, hemitip, cortical, funcţional);
5. Examenul punctelor nevralgice (n. trigemen, n. sciatic, n. occipital)

VII. Examenul funcţiei de coordonare: proba Romberg, proba indice-nas, indice-indice, călcâi-genunchi, diadocokinezie, proba de asinergie, proba Steward-Holmes.
VIII. Examenul semnelor meningiene: redoarea cefei, semnul Kernig, semnul Brudzinski superior, mijlociu şi inferior, semnul Lessaj.
IX. Examenul semnelor de elongaţie: semnul Neri, Dejerine, Lasseque, Bonnet, Wassermann, Mazkewiecz.
X. Examinarea funcţiiilor vegetative: dermografismul, reflexul pilomotor, proba ortoclinostatică, proba de hiperventilaţie, semnul Chwostek, semnul Trousseau.
XI. Examenul praxiei: apraxia ideomotorie, ideatorie, contructivă, de îmbrăcare etc.
XII. Examenul limbajului (vorbirii): vorbirea spontană, vorbirea expresivă, vorbirea repetată, vorbirea scrisă, înţelegerea vorbirii.
1. Afazia motorie (eferentă, aferentă, dinamică)
2. Afazia senzorială (tip Weenicke)
3. Afazia semantică
4. Afazia amnestică
5. Dizartria (cerebeloasă, extrapiramidală, bulbară şi pseudobulbară)

XIII. Examenul gnozisului: agnozia auditivă, agnozia vizuală, agnozia tactilă, agnozia spaţială, autotopagnozia, anozognozia.
XIV. Examinarea neurologică a pacientului în stare de comă cerebrală: pupilele, globii oculari, simetria feţei, reacţiile la stimuli nociceptivi, stabilirea hemiparezei, semne patologice.
XV. Să stabilească corect diagnosticul stărilor acute în neurologie (Accidente vasculare cerebrale, traumatisme cranio-cerebrale şi vertebro-medulare; neuroinfecţii – meningite, encefalite, mielite, polinevrite; sindromul convulsiv şi cel de rău epileptic, sindromul algic şi asigurarea ajutorului medical).
XVI. Să cunoască, să utilizeze şi să interpreteze metodele suplimentare de diagnostic în neurologie, să însuşească, să efectueze sinestătător puncţie lombară şi interpretarea variatelor patologice a LCR în diverse patologii a sistemului nervos
a) Oftalmoscopie, perimetria, puncţia lombară etc;
b) Principiu şi interpretarea cranio- şi spondilografiei, EcoEG, EEG, EMG potenţialului evocat, REG, Dooplerografia, angiografia, scintigrafia, CT, RMN.
c) Să efectueze blocajul în diverse patologii ale sistemului nervos cu sindrom algic (radiculopatii, nevralgii ale nervilor cranieni).

XVII. Să stabilească corect diagnosticul topic şi etiologic a bolilor neurologice.
XVIII. Să cunoască şi să administreze tratamentul etiopatogenic a bolilor neurologice.
XIX. Să stabilească corect prognosticul evoluţiei diferitor boli neurologice.
XX. Să aprecieze capacitatea de muncă (principiile expertizei medicale a vitalităţii.
Category: Atestare | Views: 1823 | Added by: Grigor | Tags: DEXTERITĂŢILE MANUALE, DEXTERITĂŢILE | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Log In ]